Malaksalost – prvi simptom anemije

malaksalost


Malaksalost je najčešće simptom nekog fizičkog oboljenja, akutnog ili hroničnog. Pored anemije koja je čest uzrok malaksalosti, hronična oboljenja koja izazivaju malaksalost su i smanjena funkcija štitne žlezde, neke bolesti srca i krvnih sudova (hronična srčana insuficijencija), neke autoimune bolesti (mijastenija gravis), maligne bolesti…

Ako malaksalost nastane naglo, onda je to ozbiljan simptom i treba se odmah javiti lekaru.

Naglo nastala malaksalost se može javiti usled srčanog udara ili usled akutne srčane insuficijencije koju je izazvao neki virus.

Malaksalost povezana sa načinom života

Malaksalost može biti povezana i sa načinom života, koji je takav da dovodi do hroničnog, nepotrebnog gubitka i nedostatka energije.

Energija se troši u situacijama koje nisu korisne za čoveka (stresne situacije) ili se njen nivo ne obnavlja zbog premalo sna, loše ishrane sa malo minerala, vitamina, antioksidanata.

Uzroci koji dovode do malaksalosti se često prepliću i mešaju međusobno.

Simptomi malaksalosti koji mogu u osnovi kao uzrok imati anemiju su:

  • Imate želju da uradite predviđene, svakodnevne obaveze ali vam to ne uspeva jer nemate dovoljno energije.
  • Svakodnevne poslove uspevate da završite ali sa mnogo većim naporom nego ranije.

Bolesti koje su faktori rizika i mogu imati malaksalost kao simptom:

  • Anemija
  • Smanjena funkcija štitne žlezde
  • Bolesti srca i krvnih sudova poput akutne i hronične srčane insuficijencije
  • Neke autoimune bolesti (Mijastenija Gravis)
  • Maligne bolesti

Kako se izboriti sa problemom malaksalosti?

Da bi se otkrio uzrok malaksalosti, što je glavni uslov u njenom lečenju važno je da se javite lekaru na vreme. Imajte na umu da malaksalost može da ima kao uzrok neku ozbiljniju bolest. Odmarajte se dovoljno, najmanje 8 sati sna dnevno je potrebno za normalno funkcionisanje.

Smanjite stres i nepotrebno trošenje energije na njega.

U tome vam mogu pomoći prirodni čajevi od matičnjaka i valerijane koji smiruju nervni sistem. Unosite u organizam antioksidanse da biste smanjili oksidativni stres: vitamini C i E, omega 3 masne kiseline, koenzim Q10.

Vitamin C se malazi u zelenom, svežem povrću, paprici, limunu, celeru. Vitamin E se nalazi u semenkama bundeve i suncokreta, maslinovom i suncokretovom ulju. Omega 3 masne kiseline, kojih najviše ima u plavoj ribi (srdele), su moćan antioksidans. Koenzim Q10 je prirodni sastojak organizma koji služi da izvlači energiju iz unete hrane. Njegova količina u organizmu počinje da opada posle 30. godine i kod ljudi koji piju lekove protiv visokog holesterola (statini).

Unosite kroz ishranu više vitamina i minerala, koji se nalaze u pivskom kvascu,mesu, iznutricama,integralnim žitaricama, leguminozama, lešnicima, bademu, zelenom povrću. Pivski kvasac je prirodni koncentrat vitamina i minerala.

Vitamini B kompleksa poboljšavaju funkcionisanje mišićnog i nervnog sistema i na taj način telu vraćaju energiju. Unosite preko ishrane više minerala, posebno gvožđa kroz namirnice bogate gvožđem (meso, jaja, mahunarke).

Uz ove namirnice obavezno povećajte unos vitamina C u vidu limunade ili blagog rastvora jabukovog sirćeta, jer na taj način povećavate apsorpciju gvožđa u organizmu. Osobe sa niskim serumskim gvožđem i hemoglobinom na donjoj granici, imaju manje energije i malaksali su.

Preporučujemo konzumiranje prirodnog preparata na bazi meda i koprive

primed5Primed 5 feromed je prirodni preparat koji nadoknađuje dnevne potrebe organizma za gvožđem.

Na potpuno prirodan način rešava problem malaksalosti usled anemije. Može se koristiti i preventivno u smislu jačanja organizma u periodima povećanog napora i iscrpljenosti organizma usled bolesti.

Takođe se preporučuje ženama koje zbog obilnih menstrualnih ciklusa imaju lošiju krvnu sliku, osobama na hemoterapiji, trudnicama, osobama na restiktivnim dijetama, vegeterijancima…Preparat mogu koristiti osobe koje nisu insulin zavisni dijabetičari, deca starija od tri godine, kao i svi koji nisu alergični na med i lekovite biljke.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *